Αρχική σελίδα Ταξίδι στη Μινωική Κρήτη

Ταξίδι στη Μινωική Κρήτη

"ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ"


Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων το Νηπιαγωγείο μας ασχολήθηκε με το Μινωικό πολιτισμό.

Στόχος μας ήταν η γνωριμία με την ιστορία του τόπου μας και την πολιτιστική κληρονομιά μας.

Οι υποενότητες που χωρίσαμε το θέμα μας ήταν πέντε:

1. Ο τόπος (Κρήτη-Κνωσός)

Είδαμε την Κρήτη στο χάρτη, γνωρίσαμε τους 4 νομούς της και αναλύσαμε την έννοια του νησιού.

 

2. Οι μύθοι


Σε πρώτη φάση διαβάζαμε τους μύθους, στη συνέχεια ακολουθούσαν διάφορες δραστηριότητες εμπέδωσης και επέκτασης.

Η αρπαγή της Ευρώπης
Αφού διαβάσαμε τον μύθο και είδαμε έργα τέχνης εμπνευσμένα από αυτόν (πίνακες ζωγραφικής, αγάλματα, ψηφιδωτό), τον δραματοποιήσαμε και τον αποτυπώσαμε ατομικά.

Ο Τάλως

Διαβάσαμε την ιστορία του ¨πρώτου ρομπότ¨, την είδαμε στο youtube και κάναμε την απεικόνιση του με αλουμινόχαρτο.

 

Πασιφάη και Μινώταυρος

Κατά την επεξεργασία του μύθου, συμπληρώσαμε την εικονοϊστορία του Μινώταυρου και στη συνέχεια τον αποτυπώσαμε. Αναρωτηθήκαμε τι θα κάναμε αν τον συναντούσαμε και γιατί ο Μινώταυρος ήταν κακός.


Δαίδαλος και Ίκαρος

Αφού δραματοποιήσαμε το μύθο, βρήκαμε την Ικαρία και την Αθήνα στο χάρτη, ασχοληθήκαμε με τις χωρικές έννοιες.


Θησέας και Μινώταυρος

Κατασκευάσαμε το Λαβύρινθο με χαρτοταινία, αναρωτηθήκαμε πως κατάφερε να βγει ο Θησέας, δραματοποιήσαμε το μύθο, είδαμε έργα τέχνης που τον απεικονίζουν, συμπληρώσαμε την ιστορία, κατασκευάσαμε λαβύρινθους με τουβλάκια και λύσαμε λαβύρινθους σε φύλλα εργασίας.


3. Η τέχνη 

Είδαμε και επεξεργαστήκαμε τις σημαντικότερες τοιχογραφίες, αγγεία και πιθάρια που έχουν βρεθεί. Στη συνέχεια τα απεικονίσαμε με διάφορες τεχνικές και τρόπους.

Γνωρίσαμε το ανάκτορο του Μίνωα και περιηγηθήκαμε σ΄ αυτό μέσα από ενδιαφέροντα βίντεο στο youtube.

δελφίνια-κολάζ


ο πρίγκιπας με τα κρίνα- ζωγράφισε ό,τι λείπει


ταυροκαθάψια- μοτίβο


παριζιάνα-παζλ


γαλάζιες κυρίες (δεξιά και αριστερά)



απεικόνιση πιθαριού-σπείρα


κατασκευή αγγείου με πηλό


η ιστορία της "μικρής πήλινης κατσαρολίτσας με τα τρία πόδια"



το αγγείο με τα κρίνα και το κόσμημα με τις μέλισσες


¨οι κολώνες¨ καρτ ποστάλ- κατασκευή από ρολά


η αίθουσα του θρόνου-ομαδική


ο θρόνος με τουβλάκια- αυθόρμητη κατασκευή στο διάλειμμα


φύλλο εργασίας, απεικόνιση θρόνου



ελεύθερη απόδοση τοιχογραφιών από τα παιδιά

 

4. Η θρησκεία 

Αφού μιλήσαμε για τη μινωική θρησκεία, είδαμε το ειδώλιο της θεάς με τα φίδια, δραματοποιήσαμε τα ταυροκαθάψια, κάνοντας ακροβατικά στην αυλή, παραστήσαμε την πομπή, αφιερώνοντας τα αγγεία μας, γεμάτα με σπόρους, στη θεά με τα φίδια.


τα αφιερώματα προς τη θεά

 

εργασία: "Η θεά με τα φίδια"

 

ιερά σύμβολα


5. Η γραφή

Όσον αφορά τη γραφή ασχοληθήκαμε με τον περίφημο δίσκο της Φαιστού, όπου προσπαθήσαμε κι εμείς να τον ¨αποκρυπτογραφίσουμε¨ με τον τρόπο μας, ενώ μάθαμε τους Μινωικούς αριθμούς και προσπαθήσαμε να γράψουμε τα ιδεογράμματα για την ελιά, τον καρπό και το λάδι.

κολάζ-ομαδική

ομαδική αναπαράσταση συμβόλων

πήλινη αναπαράσταση δίσκου


φύλλο εργασίας με μινωικούς αριθμούς


ιδεογράμματα για την ελιά

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, όπου και ξεναγηθήκαμε και στη συνέχεια αποτυπώσαμε τα όσα είδαμε και μας εντυπωσίασαν.

Το πρόγραμμα μας θα ολοκληρωθεί με την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.

Και κάπου εδώ το "Tαξίδι στη Μινωική Κρήτη" φτάνει στο τέλος του...

Ευχαριστούμε που ταξιδέψατε μαζί μας.....