Ο παππούς χρόνος

Τελείωσαν οι γιορτές...

Γυρίσαμε στο σχολείο ξεκούραστοι και γεμάτοι νέες εμπειρίες! Είχαμε πολλά να διηγηθούμε στους φίλους και στις δασκάλες μας!

Για να μιλήσουμε για αυτά, δημιουργήσαμε τις παρακάτω εικονοερωτήσεις:

  • Πόσα παιδιά στόλισαν το σπίτι χριστουγεννιάτικα;
  • Πόσοι στόλισαν καραβάκι, αντί για δέντρο;
  • Πόσοι είδαν καλικάντζαρο;
  • Πόσοι έφαγαν σε μεγάλο τραπέζι, παρέα με όλη την οικογένεια;
  • Πόσοι έφαγαν μελομακάρονα;
  • Πόσοι έφαγαν κουραμπιέδες;
  • Πόσοι κατάφεραν να δουν τον Άγιο Βασίλη;
  • Πόσοι κέρδισαν το φλουρί στη βασιλόπιτα;
  • Πόσοι είπαν τα κάλαντα στη γειτονιά;
  • Πόσοι είδαν από κοντά τον παπά να πετάει σταυρό στη θάλασσα;

Σε θετική απάντηση το κάθε παιδί σήκωνε το χέρι του και καταμετρήσαμε τις απαντήσεις αυτές. Ορίστε το αποτέλεσμα:

 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη ζαχαροπλαστική. Το κάθε τμήμα έφτιαξε τη δική του βασιλόπιτα και είχαμε 3 τυχερούς. Διαβάσαμε στο internet για το έθιμο αυτό και μάθαμε επίσης ότι παλιά αντί για φλουρί έβαζαν μέσα στην πίτα ένα φασόλι και όποιος το κέρδιζε τον φώναζαν "φασουλοβασιλιά". Του χρόνου έτσι θα κάνουμε κι εμείς!!

 

Οι δραστηριότητες που ακολούθησαν αφορούσαν στο ΧΡΟΝΟ.

Τον καινούριο χρόνο που μπήκε.

Μιλήσαμε για τα 4 παιδιά του, τις εποχές και τα 12 εγγόνια του, τους μήνες.

Τους ονομάσαμε, τους μετρήσαμε, τους βάλαμε στη σειρά. Τους ζωγραφίσαμε.

Ακούσαμε πολλές φορές το τραγούδι: "12 μήνες αθλητές", το χορέψαμε, το τραγουδήσαμε, το εικονοποιήσαμε, δίνοντας έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μήνα.

Σταθήκαμε στην ημέρα και τη νύχτα

Τι κάνουμε την ημέρα και τι τη νύχτα;

Παίξαμε παντομίμα και εργαστήκαμε ομαδικά και ατομικά.


ομαδοποίηση λέξεων και εικόνων (α ολοήμερο)

 

ομαδική εργασία (β ολοήμερο)

 

ποίημα (κλασικό τμήμα)

 

ατομική κατασκευή (α ολοήμερο)

 

Ασχοληθήκαμε με τη διαδοχή μέρας και νύχτας. Με τη βοήθεια ενός φακού και μιας υδρόγειου σφαίρας, κάναμε το σχετικό πείραμα και τα παιδιά κατάλαβαν ότι τελικά, τη νύχτα, ο ήλιος δεν πάει για ύπνο πίσω από τα βουνά... η γη γυρίζει.

Σταθήκαμε αρκετά στον ήλιο, μιας και τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Είπαμε ότι είναι το άστρο της ημέρας, ότι είναι τεράστιος, ότι είναι καυτός σαν φούρνος και περισσότερο, ότι δεν μπορούμε να τον αγγίξουμε, επειδή είναι μακριά και θα πρέπει να ταξιδέψουμε πολλά πολλά χρόνια.

Είδαμε σχετικά βίντεο στο youtube, αναπαραστήσαμε τις ακτίνες του με τα σώματα μας, παίξαμε παιχνίδι με ζάρι (ότι αριθμός τύχαινε, τόσες ακτίνες βάζαμε στον ήλιο  μας),  μάθαμε το Ηη, ακούσαμε από τον Ελύτη το ποίημα "Ο ήλιος ο ηλιάτορας", τον ζωγραφίσαμε, μάθαμε τραγούδια για τον ήλιο, αλλά και το μύθο του Φαέθωνα.

ομαδική εργασία (κλασικό τμήμα)

Με αφορμή τον ήλιο, μεταφερόμαστε στην Κρήτη... το ηλιόλουστο νησί!!

Τους επόμενους μήνες θα κάνουμε ένα ταξίδι...

Ταξίδι στην Κρήτη και την ιστορία της... πίσω στο χρόνο...

Ένα "Ταξίδι στη Μινωική Κρήτη".

Σας καλούμε να μας ακολουθήσετε...!!!