Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει...

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει,

μα αν τύχει και θυμώσει μες το χιόνι θα μας χώσει...

Έτσι λέει η σοφή παροιμία για το Φλεβάρη, το δεύτερο εγγόνι του Χρόνου!!

Εμείς λοιπόν για να μη μας θυμώσει μάθαμε το τραγούδι:

"Φλεβάρη κουτσοφλέβαρε με τις πολλές βροχές σου,

την Άνοιξη θυμίζουνε οι άσπρες μυγδαλιές σου.

Φέρνεις το χαρτοπόλεμο, φέρνεις το καρναβάλι

στο γαλανό τον ουρανό, αετοί πετούν και πάλι!!"

 

Για να παρακολουθούμε τον καιρό του Φλεβάρη, φτιάξαμε ένα ημερολόγιο καιρού, όπου και σημειώνουμε κάθε μέρα τον καιρό, για να ξέρουμε στο τέλος πόσες ήταν οι καλές μέρες και πόσες οι κακές.

Με την ευκαιρία αυτή μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα. Πότε είναι καλός ο καιρός και πότε κακός, σε στεριά και θάλασσα;

Ασχοληθήκαμε με τη θερμοκρασία, που πότε ανεβαίνει και πότε κατεβαίνει, ενώ γίναμε, με μεγάλη επιτυχία, μετεωρολόγοι, φτιάξαμε τα δικά μας δελτία καιρού και τα παίξαμε μπροστά στο χάρτη της Ελλάδας.

Πηγαίνοντας στο σχολείο συναντήσαμε την πρώτη ανθισμένη αμυγδαλιά και με την ευκαιρία αναφερθήκαμε στη νυφούλα του χειμώνα, που δεν μπορεί  να περιμένει και ανθίζει πρώτη από όλα τα δέντρα, στη μέση του χειμώνα. Δραματοποιήσαμε το μύθο της Φύλλιδας και του Δημοφώντα ενώ εργαστήκαμε καλλιτεχνικά με διάφορες τεχνικές.

κλασικό τμήμα

 

α ολοήμερο

 

β ολοήμερο

Θαυμάσαμε τους πίνακες του Βαν Γκογκ και μάθαμε το γράμμα Αα, της αμυγδαλιάς, που το τοποθετήσαμε στο ανάλογο τσεπάκι.

α ολοήμερο

Και έτσι, με τη γλύκα που μας άφησε στο στόμα, η σοκολάτα αμυγδάλου που δοκιμάσαμε κλείσαμε τη θεματική μας.

 

"Ρώτησαν την αμυγδαλιά αν υπάρχει Θεός

και η αμυγδαλιά άνθισε."

Νίκος Καζαντζάκης